I din roll som Supporttekniker kommer du att arbeta hos GDM s kunder i både deras och GDM s miljöer. Uppdragen kommer att innefatta incidenthantering, problemlösning, konfiguration samt implementation av infrastrukturlösningar och utrustning i olika former. Att planera, dokumentera och administrera är en naturlig del av arbetet.
Vi söker en prestigelös problemlösare med vilja att sätta sig in i nya tekniker och lösningar. Du har relevant utbildning och minst 3 års erfarenhet från IT verksamhet, om du har arbetat inom Service Desk så är det meriterande. Arbetet innebär kontinuerlig kontakt med användare och beställare, det är viktigt att du trivs med människor omkring dig, men att du även är trygg i att arbeta självständigt.
Som person är du lyhörd inför utveckling och förnyelse, du är utåtriktad, noggrann och kommunikativ.
Tekniska kvalifikationer:

  • Microsoft Server
  • Åtkomstkontroll i olika former
  • Övervakningssystem (ex. OP5/Nagios)
  • Virtualiseringsplattformar
  • Routing/switching 
  • WiFi nätverk 

GDM är ett svenskt It-företag med 130 anställda som har haft stark tillväxt under flera år. GDM planerar flera nyanställningar den närmaste tiden och är intresserade av att komma i kontakt med framtidens GDM:are! Det vill säga positiva, ambitiösa och kompetenta personer som vill bli en del av ett företag som siktar på att bli bäst i Sverige på funktionell IT. Vi erbjuder en spännande vardag med högt tempo, vår arbetsmiljö ska stimulera till goda prestationer, engagemang och personlig utveckling.  

Du kommer initialt vara anställd av OnePartnerGroup och uthyrd till GDM. GDM ser ett långsiktigt behov så det finns mycket goda möjligheter till anställning efter en inledande inhyrning. Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan snarast via vår hemsida www.onepartnergroup.se , dock senast 2020-01-05 Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Rekryteringsansvarige Jens Olsson 060-789 05 01 alt Marcus Larsson Locklund 060-789 05 05.
Tillträde enligt överenskommelse.