Kakelcentralen är en del av Kakeldaxgruppen som är marknadsledare i Sverige inom byggkeramik. Vi lutar oss mot våra över 30 år i branschen och våra egna butiker, vår webbshop och övriga återförsäljare över hela landet. Idag finns vi representerade med egna butiker på 12 orter och huvudkontor i Göteborg. Vår affärsidé bygger på att ha marknadens bredaste erbjudande, och även om vi är mycket stora inom konsumentförsäljning består vår huvudsakliga verksamhet av projekt inom kommersiella och privata fastigheter. Det ställer höga krav på allt ifrån nytänkande, förståelse för design och kvalitét till leveranssäkerhet, prissättning, service och support. Läs gärna mer om oss på www.kakeldaxgruppen.se.

Om oss
Brinner du för att göra affärer och arbeta nära kunden för att ge den bästa servicen? Har du dessutom kunskap om kakel och plattsättning? Då kanske du är vår nästa Proffskundsäljare med lageransvar för Kakelcentralen i Växjö.

Dina arbetsuppgifter
Som proffskundsäljare har du ansvar för kontakten med våra företagskunder samt butikens lagerhållning. Huvudfokus ligger på att proaktivt utveckla service och försäljning gentemot exempelvis hantverkare och byggföretagare för att hela tiden möta och helst överträffa deras förväntan. Varje kundmöte är unikt och vi brinner för att hjälpa våra hantverkare att hitta de lösningar som ger det perfekta slutresultatet.

Vi är en liten butik med fyra medarbetare som tillsammans skapar en miljö dit alla, såväl företagare som privatkunder, känner sig välkomna och sedda så det innebär så klart att du även servar privatkunder vid behov. Hos oss får du löpande ta del av utbildningar för att hela tiden vara uppdaterad på vårt breda sortiment. Du ser till helheten och bidrar till den kund- och arbetsglädje vi är kända för och som vi ser som nyckeln till att ytterligare stärka butikens lönsamhet.

Andra förekommande arbetsuppgifter är:
– Ansvarar för lager och uppföljning av lagersaldon
– Lägga ordrar till leverantörer (beställning av plattor, bruk, verktyg etc)
– Offerera kunder
– Packa och färdigställa kundordrar
– Öppning och stängning av butiken

Din profil
Som person ser vi att du är lösningsfokuserad och serviceminded, och du fångar på ett lyhört sätt upp kundens behov för att kunna ge träffsäkra tips och råd. Vi värdesätter en teamplayer som har fötterna på jorden och prestigelöst hjälper till där det behövs. Du är självgående och trivs med ett högt arbetstempo och du kan på ett flexibelt och effektivt sätt prioritera och strukturera arbetet så att det blir överblickbart även för andra.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har:
– Erfarenhet av serviceyrket, gärna butiksförsäljning
– Viss kunskap om eller förståelse för produkterna och hantverket
– Erfarenhet av lagerarbete är meriterande
– Truck-kort är ett krav

Din ansökan
Sista ansökningsdatum är den 6:e januari 2019 men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då löpande urval tillämpas. Detta är en anställning hos Kakeldaxgruppen som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på telefonnummer 0470-32 38 39 alternativt ansvarig researcher Fatima Lindblom på telefonnummer 0470- 73 94 61.