Outnorth är en av Skandinaviens ledande nätbutiker med produkter inom friluftsliv och outdoor. Outnorth strävar efter att leverera ”the best of Scandinavian Outdoor” till kunder över hela världen. Vi har anor tillbaka så långt som till 1926 men namnet Outnorth lanserades så sent som i maj 2012, då Outnet och GetOut gick samman och bildade Outnorth. Läs mer om oss på outnorth.se.

Om oss
Står du för ett coachande ledarskap och förstklassig kundservice? Har du dessutom en förkärlek för utomhusaktivitet med tillhörande outdoor-produkter? Då har vi en utvecklande tjänst för dig!

Outnorth är ett snabbväxande och dynamiskt företag på stark frammarsch på den Europeiska online-marknaden. I Skandinavien har vi en ledande position och bolaget beräknas omsätta en halv miljard kronor under 2018. För att fortsätta kunna möta marknadens efterfrågan söker vi nu en driven kundservicechef som ska ansvara för vårt kundserviceteam.
Hos oss får du arbeta i en trevlig och prestigelös miljö tillsammans med engagerade kollegor och ett starkt varumärke på den nordiska marknaden. Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i Räppe utanför Växjö och rapportera till Customer Support Manager.

Dina arbetsuppgifter
Som kundservicechef har du både resultatansvar och personalansvar för kundserviceteamet. Din uppgift blir främst att utveckla och inspirera teamets ambitiösa medarbetare. Det innebär ett följsamt och närvarande ledarskap samt kontinuerliga utvecklingssamtal med uppföljning av individuella mål och ambitioner.

Övergripande identifierar du utvecklingsområden, initierar aktiviteter i linje med teamets mål och följer upp resultat. I dina arbetsuppgifter ingår även att schemalägga samt leda och fördela arbetet mellan våra olika kundkanaler – telefon, chat och mail – för att säkerställa högsta tillgänglighet och service. Du ansvarar även för att ta fram effektiva rutiner och policys för samt strukturera våra processer och skapa tydlig kommunikation kring dessa.

Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som kundservicechef hos oss bör du trivas med att arbeta i en dynamisk verksamhet med tydligt fokus på service, försäljning och utveckling. Du är både analytisk och driven, och med din positiva inställning har du lätt för att identifiera lösningar som skapar framgång. Du har ett strukturerat och målinriktat arbetssätt och du står för ett transparent ledarskap som skapar trygghet. Du är en utpräglad people´s manager och trivs i en roll där du får motivera och inspirera andra till att bygga broar och jobba tillsammans mot gemensamma mål.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderingar.

För att vara aktuell för tjänsten har du:
• tidigare erfarenhet från sälj eller kundtjänst
• god ledarerfarenhet
• ledarskapsutbildning som komplement till erfarenhet är starkt meriterande
• gärna akademisk utbildning inom företagsekonomi, marknadsföring eller liknande
• erfarenhet av outdoor och/eller e-handel är meriterande
• goda IT-kunskaper med vana av att arbeta i affärssystem och Office-paketet

Din ansökan
Sista ansökningsdatum är den 6:e januari 2019 men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då löpande urval tillämpas. Detta är en anställning hos Outnorth som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Hördegård på telefonnummer 0470-32 38 39 alternativt ansvarig researcher Fatima Lindblom på telefonnummer 0470- 73 94 61.