Om oss
Vill du jobba i ett företag som sätter både kunden och medarbetaren i centrum? På Länsförsäkring Kronoberg ser vi sambandet mellan nöjda medarbetare och nöjda kunder. Hos oss jobbar vi i team där vi skapar trygghet för våra kunder men också trivsel och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi vill överträffa kundernas förväntningar och det gör vi genom att vi har trivsel och atmosfär på arbetsplatsen och att vi är engagerade och utgår ifrån kundens behov. Det är extra viktigt för oss eftersom det är våra kunder som äger oss.

Dina arbetsuppgifter
Länsförsäkring Kronoberg söker en serviceinriktad Chef för vår Kundservice med intresse för att alltid vilja överträffa kundens förväntan.
Vi söker en engagerad och drivande chef som brinner för entreprenörskap och vilja att utveckla våra kundmöten så att de alltid upplevs som fantastiska. Vi är mitt uppe i en spännande förändringsresa, vilket gör att vi välkomnar dig som har ett öppet sinne till förändring. Tjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor i Växjö.

På Länsförsäkring Kronoberg ser vi det mellanmänskliga mötet som viktigt och möjligt att göra unikt. Oavsett vilken kanal kunden väljer skall de alltid mötas av den bästa service direkt av våra medarbetare i Kundservice och snabbt få den expertishjälp de behöver.
Ditt ansvar blir därför att med handlingskraft, närvaro och inspirerande ledarskap coacha medarbetarna till att ”överträffa kundernas förväntan”.

Jobbet innebär att du ansvarar för det initiala fysiska kundmötet – såväl spontana besök som bokade möten. Jobbet innebär också ansvar för många av de digitala kundmötena. Vi handlägger och administrerar våra digitala processer för att skapa mervärde för kunderna. Gruppen administrerar dagligen stora volymer digitala dokument så att de snabbt och enkelt kommer till rätt mottagare. Arbete kräver noggrannhet samtidigt som det sker i högt tempo. Vi hanterar stora mängder kundinformation varför jobbet även, tillsammans med säkerhetsansvarig, innebär ansvar för Informationssäkerhetsarbetet.

Din profil
Vi söker dig med god förståelse och gärna erfarenhet av bank eller försäkring (försäljning- eller skadereglering). Vi ser gärna att du har ledarerfarenhet, ekonomiska kunskaper och affärsmannaskap. Du har förmågan att se utvecklingsmöjligheter och tycker om att ta egna initiativ. Du har också mod, handlingskraft, samt är inspirerande och nyfiken på din omgivning. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är god precis som att du behärskar engelska. Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande inom relevant område.

Som chef för Kundservice tillhör du avdelningen ”Affärsutveckling- och Service”. Ansvarsområden är innovation och affärsutveckling, säkerhet, telefoni kontors- och fastighetsservice tillsammans med Kundservice. Avdelningen är därigenom en viktig del i att skapa mervärde och utveckla våra affärer.

Låter det spännande?
Länsförsäkring Kronoberg har i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Vänligen skicka din ansökan via www.onepartnergroup.se senast den 7 januari. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella Leske på telefonnummer 0470-32 38 32.
Facklig representant är Niclas Schaarschuch, tfn: 0470-72 00 56.