Vi söker nu en orderadministratör/kundservicemedarbetare till vår kund Fortum Waste Solutions AB i Kumla.
Fortum Recycling and Waste Solutions erbjuder tjänster inom miljövård och materialeffektivitet i Norden. Vårt mål är att spara på naturresurser och främja en cirkulär ekonomi. Vi förbättrar material- och energieffektiviteten för våra kunder genom att erbjuda lösningar för återanvändning, återvinning, avfallshantering och slutdeponering samt tjänster för marksanering och miljöbyggnation. Fortum Recycling and Waste Solutions har nästan 650 medarbetare i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Du hittar mer information på www.fortum.se/wastesolutions
Beskrivning:
I denna roll kommer du huvudsakligen arbeta med administration där du stöttar och avlastar övriga medarbetare inom kundservice med olika administrativa arbetsuppgigfter. Du kommer dagligen arbeta med registering och överföring av uppgifter i företagets nya affärssystem. Du kommer också att svara på inkommande samtal där du tar emot och administrerar ärenden inom avfallshantering.
Detta är ett tidsbegränsat uppdrag på minst 4 månader med möjlighet till eventuell förlängning. Tjänsten är på heltid där du bli anställd av oss och uthyrd till Fortum Waste Solutions. Tjänsten skall tillträdas i mitten på januari 2019.
Kvalifikationer:
Din utbildningsbakgrund består som minst av gymnasieutbildning, gärna med teknisk/naturvetenskaplig inriktning. 
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom logistik, transport eller industriservice. Det är meriterande om du har förståelse för logistik och industriprocesser samt kunskap inom farligt avfall och hantering av farligt gods. Kunskaper i ADR är ett extra plus.

Vi söker dig med god administrativ förmåga och som har erfarenhet av att arbeta i en affärsdriven verksamhet med kunden i centrum. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift samt fallenhet för att lära dig olika IT- system. Som person är du lösningsorienterad och företagssam, du tar dig ann problem och försöker hitta lösningar. Du är serviceinriktad och professionell i alla kundkontakter och kan upprätthålla en positiv attityd även i stressade situationer. Det är viktigt att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga, samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt och ta stort eget ansvar.
Du har b-körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till arbetet.

Anställningsform:
Visstidsanställning minst 4 månader med möjlighet till förlängning.
Du kommer vara anställd hos oss och uthyrd till vår kund.
Sysselsättningsgrad:
Heltid
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön
Övrig information:
Tjänsten skall tillsättas snarast möjligt, urval och intervjuer sker löpande så se till att skicka in din ansökan redan idag!
I vår snabbrörliga värld är det viktigare än någonsin att ha rätt kompetens inom sitt företag. Vår kunskap om dina förutsättningar på den lokala marknaden tillsammans med vår erfarenhet, gör att vi kan hitta och attrahera de medarbetare du behöver för att lyckas ännu bättre. Kornboden Rekrytering & Bemanning är en del av OnePartnerGroup och jobbar alltid nära dig som kund och våra kontor hittar du i Hälsingland, Sundsvall, Örebro, Örnsköldsvik och Östersund.